Bordercollie Valpar

lördag 2 april 2011

Benlek

Tack och lov för gummiben och annat som kan fånga en valps intresse för en stund.
I ett kök finns det otroligt mycket som behöver valpsäkras. Jag har några funderingar kring köksinredning. Upptäckte att isoleringen på baksidan av diskmaskinen inte hade nåt skydd -eller nej - det var inte jag som upptäckte det - det gjorde valparna. Plötsligt låg det grå isoleringsbitar på golvet och jag kunde inte förstå var dom kom från. Men, efter att ha studerat dom små rackarna så fick jag se den första som stoppade in huvudet under och bakom luckan. Suck. Har inte tillverkarna haft valpar nån gång.
Sen finns det små plastsäkringar under skåparna - dom syns inte för oss - men en liten valp ser ALLT.
Nu har jag varit ner i stallet och tagit upp en burk med "no-bite" och ska påbörja med projekt rädda grejorna. Plastbitarna har dom inte fått loss än - tack och lov - det mesta av isoleringen är ännu kvar - så förhoppningsvis ska det hädanefter smaka urk och därför få vara kvar. Tror inte det är nyttigt heller.......
Min nya affärside´är därför - ett valpsäkert kök. Inga osynliga hål där valpar kan krypa in, inga dolda grejor som kan monteras lös av en fiffig liten hund. Tror att det kan bli en framgång på marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar